Algemene voorwaarden

De overeenkomst tussen de eigenaar van het dier met Hus de Zandkant kan pas plaats vinden nadat eerstgenoemde de algemene voorwaarden heeft doorgenomen en voor akkoord getekend.

Artikel 1: Definities
  • Opdrachtnemer: de dienstverlenende Hus de Zandkant
  • Opdrachtgever: eigenaar van het/de dier(en) waarvoor de overeenkomst wordt aangegaan
  • Overeenkomst: Hus de Zandkant biedt haar diensten aan de opdrachtgever aan beschreven in de overeenkomst met bijbehorende Algemene Voorwaarden en Privacy Verklaring welke door beide partijen wordt ondertekend.
Artikel 2: Algemeen

Tijdens de overeenkomst gelden deze Algemene Voorwaarden en de Privacy Verklaring tenzij anders overeengekomen met de opdrachtgever en dit werd opgenomen in de overeenkomst.

Artikel 3: Rechten en plichten van de opdrachtgever
  • De opdrachtgever kan bewijzen dat het dier correct is ingeënt tegen( hond: cocktail en kennelhoest en kat: kattenziekte en niesziekte).
  • De opdrachtgever is verplicht te zorgen dat het dier vrij is van wormen, vlooien en teken.
  • De opdrachtgever verplicht zich er toe om de opdrachtnemer tijdig te verwittigen ingeval van loopsheid of andere aandoeningen bij zijn dier.
  • De opdrachtgever geeft, door het aangaan van de overeenkomst de opdrachtnemer de toestemming om naar de dierenarts te gaan om het dier te laten verzorgen in geval van spoed of indien opdrachtnemer dit nodig acht. Kosten voortkomend hieruit zijn volledig voor opdrachtgever.
  • De hond waarvoor de opdrachtgever een overeenkomst aangaat dient sociaal te zijn tegenover zowel mensen als andere honden. Zo niet dient opdrachtnemer daar op voorhand van op de hoogte gebracht te worden.
  • Indien de opdrachtgever verhinderd wordt en het uitlaten niet kan plaats vinden, dient de opdrachtgever de opdrachtnemer hier ten minste 24 uur vooraf van op de hoogte te brengen. Zo niet wordt deze wandeling aangerekend via de maandelijkse factuur tenzij opdrachtnemer hier anders over beslist.
  • Het dier moet op het moment van de afspraak aanwezig zijn en de toegang tot het dier moet mogelijk zijn op het moment van de afspraak, zo niet aangerekend via de maandelijkse factuur tenzij opdrachtnemer hier anders over beslist.
  • De opdrachtgever zorgt ervoor dat er gedurende zijn afwezigheid voldoende benodigdheden (vb. voer, kattenbakkorrels ...) beschikbaar zijn voor de verzorging van het dier. Indien er toch een te kort is, worden deze door opdrachtnemer aangekocht en achteraf middels de maandelijkse factuur aangerekend. Alsook een bijkomende onkostenvergoeding van € 10.
artikel 4: rechten en plichten van de opdrachtnemer
  • Opdrachtnemer verplicht zich ertoe het dier, waarvoor de overeenkomst is aangegaan, uit te laten of te verzorgen voor de afgesproken duur en op het afgesproken tijdstip.
  • Opdrachtnemer heeft het recht de algemene voorwaarden en de prijzen aan te passen. Deze zullen tijdig aan de opdrachtgever kenbaar worden gemaakt.
  • Opdrachtnemer verplicht zich er toe met haar best mogelijke kunnen het dier te behandelen en verzorgen.
  • De opdrachtnemer heeft het recht op vakantie en feest- of snipperdagen en kan op deze dagen dus diensten weigeren. Deze dagen worden ruim op voorhand bekend gemaakt aan opdrachtgever.
  • De opdrachtnemer is altijd gerechtigd diensten te annuleren of tijdelijk uit te stellen in geval van onvoorziene omstandigheden (extreem slecht weer, ziekte ...). In dergelijke gevallen worden de beurten niet aangerekend.
  • De opdrachtnemer verplicht zich ertoe de sleutel van de opdrachtgever met de grootste zorg te behandelen en zich aan het sleutelcontract te houden.
  • De opdrachtnemer zal in geen geval gegevens van opdrachtgevers aan derden verstrekken.
artikel 5: betalingen
  • Bij vaste vooraf afgesproken wandelingen wordt maandelijks achteraf de factuur verzonden
  • De factuur dient binnen de 7 dagen na ontvangst betaald te worden via het toegestuurde betaalverzoek. Zo niet wordt er een herinneringsmail of brief verstuurd en 10% extra aangerekend. Eventuele vragen of opmerkingen over de factuur moeten binnen 8 dagen na het ontvangen van de factuur gemeld worden bij opdrachtnemer.
  • De gereden kilometers van huisadres opdrachtnemer tot adres dier en terug worden aan 0,35 euro/km gerekend.
  • Voor nieuwe klanten geldt de eerste maand als proefperiode. Na deze periode wordt door opdrachtnemer gekeken of de verzorging van het dier al dan niet kan worden verder gezet. En wordt de proefperiode besproken met de eigenaar.
  • Betalingen gebeuren middels methode vermeld op de toegezonden factuur.
artikel 6: geschillen
  • Indien de opdrachtgever een klacht, vraag of opmerking heeft, legt hij deze zo spoedig mogelijk voor aan opdrachtnemer. Daarna proberen ze eerst samen tot een oplossing te komen.
  • De eigenaar van het dier is aansprakelijk voor aantoonbare en niet aantoonbare schade geleden door opdrachtnemer of derden, veroorzaakt door het dier.
  • Opdrachtnemer is niet aansprakelijk als het dier ziek wordt of overlijdt.
  • De eigenaar van het dier dient WA verzekerd te zijn (het dier meeverzekerd).
  • Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan inboedel of huis van opdrachtgever.
  • Op de overeenkomst en de algemene voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.
Contactgegevens:
Hondenschool de Zandkant www.hondenschooldezandkant.nl
Sabine Voets
Zandkant 2a
5473TA Heeswijk Dinther
06-12741867
info@hondenschooldezandkant.nl
Kamer van Koophandel nr.: 84139560

Versie 2026 Hondenschool de Zandkant | Alle rechten voorbehouden